Menu

Uw rechten

De belangrijkste punten van uw rechten zetten we hier voor u op een rij:

Privacy

We hechten waarde aan privacy en maken daarom afspraken over de inzage van het dossier. Behalve voor de hulpverlening aan uw kind en/of gezin kunnen de gegevens ook anoniem worden gebruikt. Bijvoorbeeld voor onderzoek om de hulpverlening te verbeteren en voor controle door de Inspectie Jeugdzorg.

Heeft u een klacht?

Onze hulpverleners proberen hun werk natuurlijk zo goed mogelijk te doen. Ben u toch niet tevreden en heeft u een klacht? Bespreek uw klacht dan eerst met de desbetreffende hulpverlener. Probeer samen een oplossing te vinden. Als dat niet lukt of als de klacht te ernstig is, ga dan in gesprek met de leidinggevende van je hulpverlener. Timon wil graag dat alle betrokkenen er samen uitkomen, zodat de hulpverlening door kan gaan. Komt u er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen.

Indien u niet tevreden bent over de klachtbehandeling van Timon of wanneer u ervoor kiest kunt u uw klacht ook rechtstreeks voorleggen aan een externe onafhankelijke klachtencommissie. Dit kunt u doen door uw klacht schriftelijk in te dienen bij de klachtencommissie:

CBKZ – Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg Antwoordnummer 570
4200 WB Gorinchem
tel. 0183 - 68 28 29

Cliëntvertrouwenspersoon

Bij vragen of vertrouwenskwesties kunt u terecht bij een onafhankelijk vertrouwenspersoon. Zij werkt niet bij Timon.

Is uw kind jonger dan achttien jaar? Neem dan contact op met Advies- en klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) en vraag naar de cliëntvertrouwenspersoon van Timon:

T. 088 – 555 10 00
E. info@akj.nl

Is uw kind achttien jaar of ouder, neem dan contact op met Jolanda den Hartog van Transmissie:

T. 0183 - 68 28 24
E. vertrouwenspersoon@transmissie.nl

Timon Centraal Bureau
Bezoekadres Postadres Centraal bureau: 030 - 694 00 70
Laan van Vollenhove 3209 Postbus 462 Amsterdam: 020 - 676 49 50
3706 AR Zeist 3700 AL Zeist Rotterdam: 010 - 751 96 22