Timon heeft een cliëntenraad zoals dat in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) aangegeven wordt. De cliëntenraad is een onafhankelijk orgaan die opkomt voor de belangen van haar cliënten. De raad bestaat uit drie cliënten en drie cliëntvertegenwoordigers die vier keer per jaar vergaderen met de Raad van Bestuur.
Het doel van de cliëntenraad is om, binnen het kader van de doelstellingen van de instelling, de gemeenschappelijke belangen van de cliënten te behartigen.
De cliëntenraad vergadert 4 keer per jaar met de Raad van Bestuur. In deze vergaderingen worden alle bevindingen van de cliëntenraad besproken en kan de raad advies geven bij belangrijke veranderingen zoals bijvoorbeeld een verbouwing, fusie of verhuizing. De cliënttevredenheid staat, voor de cliëntenraad, bij alles voorop. De stem van de cliënt klinkt door de cliëntenraad mee in belangrijke beslissingen. Het is dus van belang dat de cliëntenraad de stem van de cliënt ook te horen krijgt.
De cliëntenraad buigt zich voornamelijk over algemene zaken.
Voor individuele klachten en individuele gesprekken kunt u bij de teamleider van de voorziening, de vertrouwenspersoon of het AKJ terecht.
De cliëntenraad is op zoek naar een Cliëntvertegenwoordiger. Ben je benieuwd of lid van de cliëntenraad wat voor jou is? Kijk hier!
De Cliëntenraad behandelt géén individuele klachten over Timon en is er ook niet voor vertrouwelijke gesprekken. Hiervoor kunnen cliënten allereerst bij de teamleider van de voorziening terecht en anders bij de cliëntvertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau jeugdzorg (AKJ).
Bij klachten of signalementen betreffende cliënten, kunt u contact opnemen met de cliëntenraad. Dit kan door te mailen naar: cliëntenraad@timon.nl