Deze website maakt gebruik van cookies, daarmee voorzien we onze bezoekers van gebruiksgemak op onze website. Door te klikken op de knop akkoord, stemt u in met het gebruik van cookies. Meer weten over de verschillende cookies? Zie onze cookieverklaring. Akkoord
Menu
I.v.m. verminderde bezetting in december zijn we tot 7 januari alleen ’s ochtends telefonisch bereikbaar. Mailen kan altijd!

Veelgestelde vragen

  • Hoe kom ik in aanmerking voor hulp bij Timon?
    • Als je door Timon geholpen wilt worden, heb je altijd eerst een verwijzing nodig van de gemeente waar je woont.

      Verwijsroute
  • Welke doorverwijzing (indicatie) heb ik nodig?
    • De gemeente kijkt samen met jou voor welke indicatie je in aanmerking komt.
      Vaak is dat één van onderstaande indicaties:

      • Jonger dan 18 jaar: Jeugdhulp, of bij uitzondering PGB
      • Ouder dan 18 jaar: WMO, Maatschappelijke Opvang of in sommige plaatsen Beschermd Wonen (Kampen, Lelystad, Zwolle)

      Let op: Heb je een verwijzing van huisarts of maatschappelijk werker?
      Het kan ook zijn dat een huisarts of maatschappelijk werker vindt dat hulp van Timon goed voor je zou zijn. Ook dan geldt dat je een verwijzing nodig hebt via je gemeente.

  • Hoe lang moet ik wachten voordat ik bij Timon terecht kan?
      • De wachttijd verschilt per regio en locatie. Hoe eerder je de verwijzing via de gemeente hebt geregeld, hoe sneller je bij ons terecht kunt.
      • Tijdens de wachttijd kunnen we je vaak al wel vast hulp in je thuissituatie bieden. Vraag naar de mogelijkheden, tel. 0800 – 9008 (gratis).
      • Timon heeft een crisisopvang voor jongeren onder de 18 jaar. Bij de crisisopvang van Timon in Zeist, kun je binnen 24 uur terecht. Aanmelden kan uitsluitend via het crisiscoördinatiepunt van SAVE Midden Nederland tel. 0800-2000 (gratis) of buiten dit werkgebied via het wijkteam van de gemeente waar je woont.
      • De wachttijden voor een Timon woongroep zijn vaak het langst. Als je belt met Timon Toegang 0800 0900, kunnen zij jou een indicatie geven van de wachttijd voor de woongroep waar jij je voor wilt aanmelden.
      • Kun je niet bij ons terecht? Dan doen we ons best om met je mee te denken welke andere mogelijkheden er voor jou zijn.
  • Wat gebeurt er na aanmelden?
    • Nadat je aanmelding bij ons binnen is checken wij of de aanmelding volledig is. Timon Toegang maakt dan een eerste inschatting of wij de zorg kunnen bieden die jij nodig hebt. Als dit zo is, wordt je aanmelding doorgezet naar het betreffende team van hulpverleners. Na deze overdracht zullen zij binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opnemen.

  • Waar is Timon gevestigd?
    • Timon is gevestigd in de volgende plaatsen: Amsterdam, Amersfoort, Bennekom, Bunnik, Culemborg, Dordrecht, Groningen, Houten, Kampen, Lelystad, Nieuwegein, Odijk, Rotterdam, Utrecht, Vlaardingen en Woerden, Zeist en Zwolle. Bekijk hier Timon op de landkaart.

  • Hoe hoog zijn de huurprijzen als ik begeleid ga wonen bij Timon?
    • De huurprijzen bij Timon zijn marktconform. De prijzen verschillen, afhankelijk van: de grootte van de kamer, of je beschikt over een eigen douche/toilet/keuken en of je een eigen voordeur hebt.

  • Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?
    • Je komt in aanmerking voor huurtoeslag: Als je:

      • een appartementje bij Timon huurt met eigen voordeur, douche/toilet/keuken
      • ouder dan 18 jaar bent
      • inkomen onvoldoende is om de huur te betalen

      Let op: Je kunt geen huurtoeslag krijgen als je een kleinere kamer hebt, waar je douche/toilet deelt en geen eigen voordeur hebt. De huurprijzen van deze kamers liggen wel lager en zijn vaak inclusief: gas, water en licht. Bij de volgende locaties is het niet mogelijk om huurtoeslag te krijgen: Begeleid Wonen Bennekom en Woerden en diverse kamers in Rotterdam.

Timon Centraal Bureau
Bezoekadres Postadres Centraal bureau: 030 - 694 00 70
Laan van Vollenhove 3209 Postbus 462 Amsterdam: 020 - 676 49 50
3706 AR Zeist 3700 AL Zeist Rotterdam: 010 - 751 96 22
Copyright Timon 2018 Privacy Cookies Disclaimer Webmail